Oliwa z oliwek w kawie? Nowa linia Starbucks to ciekawostka we Włoszech

Aby otrzymywać bezpłatne powiadomienia o najświeższych wiadomościach w czasie rzeczywistym, wysyłane bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej, zapisz się do naszych e-maili z najnowszymi wiadomościami

Zarejestruj się, aby otrzymywać nasze bezpłatne e-maile z najnowszymi wiadomościami

Dodawanie oliwy z oliwek do kawy nie jest we Włoszech tradycją, ale to nie powstrzymało tymczasowego dyrektora generalnego Starbucks Howarda Schultza przed wprowadzeniem serii napojów, które właśnie to robią w Mediolanie, mieście, które zainspirowało jego kawiarniane imperium.

Mikstura z kawy i oliwy z oliwek wywołała wśród Włochów zarówno rozbawienie, jak i zaciekawienie. Chociaż nawiązuje do trendu łączenia kawy z tłuszczami, na który ma wpływ dieta ketonowa, linia pięciu napojów na bazie oleju Starbucks dodaje również cukier lub mleko owsiane.

Gambero Rosso, włoski magazyn o jedzeniu i winie, nazwał mieszanie oliwy z oliwek z kawą „dziwną kombinacją”, ale powiedział, że zastrzega sobie prawo do osądu, ponieważ nie spróbował jeszcze napojów.

Pochwalił, że podstawa włoskich kuchni stała się głównym składnikiem, a nie tylko przyprawą. Zwrócono również uwagę na korzyści zdrowotne wynikające ze spożywania oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia, którą wielu Włochów zwykle robi prosto z butelki.

„Czy potrzebujemy kawy z oliwą z oliwek z pierwszego tłoczenia i syropami? Może tak, może nie” – napisała Michela Becchi z magazynu. Dodała jednak, że szansa na promowanie włoskiej doskonałości jest cenna.

Martina Lunardi, studentka mediacji kulturowej, podczas niedawnej wizyty w Starbucks trzymała się swojego standardowego cappuccino, ale powiedziała, że ​​nie obraziły jej kombinacje oliwy z oliwek i może nawet kiedyś spróbuje.

„W każdym razie wiem, gdzie można dostać normalną filiżankę kawy” – powiedział Lunardi.

Schultz wpadł na pomysł dodania oliwy z oliwek do kawy po wizycie u producenta oliwy z oliwek na Sycylii i podczas ostatniej rozmowy o zarobkach przedstawił ten pomysł jako przełomowy. Współpracował z wewnętrznym twórcą napojów kawowych, aby wymyślić przepisy, podała międzynarodowa sieć kawiarni.

Schultz przewodniczył premierze „Oleato” — co po włosku oznacza „naoliwiony” — w zeszłym tygodniu w przeddzień Tygodnia Mody w Mediolanie, z występem Lizzo dla tłumu tylko zaproszonego w firmowym Milan Roastery. Napoje zostaną wprowadzone wiosną tego roku w południowej Kalifornii, a jeszcze w tym roku w Japonii, na Bliskim Wschodzie iw Wielkiej Brytanii.

Gazeta La Stampa w Turynie przetestowała smak czterech napojów, przyznając im oceny od 6,5 do 7,5 w 10-stopniowej skali. Zauważyła, że ​​jedyny ciepły napój w menu, wersja caffe latte, „ma mocny smak, który pozostawia przyjemny smak w ustach. 7 klasa.”

„(Pozytywne) wrażenie jest takie, że Oleato może być czymś do picia przez cały rok, ale przede wszystkim, że może być naprawdę smaczne latem”, powiedział La Stampa, ponieważ większość jest podawana z lodem.

Turystów, którzy tłoczą się w mediolańskiej Roastery, zachęcają plakaty rozmieszczone w sklepie i specjalna wkładka menu reklamująca asortyment pięciu drinków, który waha się od 5,50 euro do 14 euro (5,85 USD do 14,85 USD) za wersję martini z wódką. .

„To dobrze”, powiedziała Benedicte Hagen, Norweżka, która niedawno przeprowadziła się do Mediolanu, aby rozpocząć karierę modelki. „Nie jestem wielkim fanem kawy, dlatego lubię próbować takich drinków.”

Popijała Oleato Golden Foam Cold Brew, który zawiera syrop waniliowy, i powiedziała, że ​​tak naprawdę nie czuje smaku oleju. Mimo to przyznała, że ​​poprosiła baristę o dodanie porcji czekolady, aby napój był jeszcze słodszy, i dodałaby karmel, gdyby był dostępny.

„To nie jest takie przypadkowe” — zdecydował Hagen.

Tymczasem Oleato Iced Cortado firmy Kaya Cupial było w ładnym szkle w kształcie litery V i przyozdobione skórką pomarańczową. Jest zrobiony z mleka owsianego z dodatkiem oliwy z oliwek, syropu demerara i odrobiny gorzkiej pomarańczy.

„Jak zwykła kawa, ale z pomarańczą. To nie jest mocne” – zauważył 26-latek z Warszawy, który podróżował z grupą przyjaciół. Zamówili również Golden Foam Cold Brew wraz z parą zwykłych cappuccino.

To nie pierwszy raz, kiedy Włochy zainspirowały Schultza. Uznaje swój dług wobec mediolańskiej kawiarni, którą odkrył podczas podróży do Włoch w 1983 roku, jako inspirację do zbudowania obecnie globalnej sieci kawiarni.

Schultz czekał do 2018 roku, aby sprowadzić Starbucksa do Włoch, mając świadomość, że stąpa po świętej kawie. Włosi zazwyczaj piją kawę stojąc przy barze, rozmawiając przez kilka minut z przyjaciółmi lub baristą, zanim kontynuują swój dzień. To nie jest coś, co należy pielęgnować.

Od tego czasu Starbucks otworzył około 20 sklepów w północnych i środkowych Włoszech. Milan Roastery jest często zatłoczony, podczas gdy inne lokalizacje w mieście zmieniły się w wyniku pandemii.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *