Ryanair odnotowuje roczny zysk w wysokości 1,2 miliarda funtów, ponieważ ceny biletów rosną
Aby otrzymywać bezpłatne powiadomienia o najświeższych wiadomościach w czasie rzeczywistym, wysyłane bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej, zapisz się do naszych e-maili z najnowszymi wiadomościami
Zarejestruj się, aby otrzymywać nasze bezpłatne e-maile z najnowszymi wiadomościami
Tanie linie lotnicze Ryanair ujawniły, że osiągnęły roczny zysk w wysokości 1,43 miliarda euro (1,24 miliarda funtów) po odbiciu popytu na podróże i wyższych cenach.
Zysk przewoźnika z Dublina za 12 miesięcy do 31 marca porównuje się ze stratą netto w wysokości 355 milionów euro (309 milionów funtów) w poprzednim roku i następuje po 74% wzroście liczby pasażerów do 168,6 miliona.
Powiedział, że ceny biletów lotniczych wzrosły o 50% w porównaniu z poziomem obserwowanym rok wcześniej, do średnio 41 euro (36 funtów).
Dyrektor generalny Ryanair, Michael O’Leary, zwrócił uwagę na presję kosztową w nadchodzącym roku, a rachunek za paliwo firmy ma wzrosnąć o ponad miliard euro (869 milionów funtów) z powodu wyższych cen ropy.
Powiedział, że jest „ostrożnie optymistyczny”, że linia lotnicza może skromnie zwiększyć zyski w nadchodzącym roku, ponieważ oczekuje, że trwające ożywienie w podróżach i wyższe ceny pomogą zrekompensować uderzenie w rachunek za paliwo.
Pan O’Leary powiedział, że Ryanair „znacząco” zwiększył swój udział w rynku na większości rynków Unii Europejskiej, na których działa.
Największe wzrosty odnotowano we Włoszech (z 27% do 40%), Polsce (z 26% do 36%) i Irlandii (z 49% do 58%).
Ryanair będzie obsługiwał największy rozkład lotów tego lata, z ponad 3000 lotów dziennie.
Popyt na loty letnie jest „duży”, a ceny biletów w okresie szczytu „wyprzedzają ubiegłoroczny trend”, powiedział O’Leary.
Oczekuje, że roczny rachunek firmy za paliwo wzrośnie o ponad miliard euro (869 milionów funtów) z powodu wyższych cen ropy.
Ryanair przewiduje również, że roczne koszty personelu wzrosną o 73% do 1,19 miliarda euro (1,03 miliarda funtów) z powodu posiadania większej floty, przyspieszenia działalności, przyspieszonego przywracania wynagrodzeń i zakończenia programów wsparcia płac w związku z Covid-19.
Pan O’Leary powiedział: „Pomimo ciągłej niepewności co do terminów dostaw Boeinga, prawie 15% niezabezpieczonego paliwa, ograniczonej widoczności w drugim kwartale i zerowej widoczności taryfy w drugiej połowie (normalne o tej porze roku), jesteśmy ostrożnie optymistyczni, że do 2023 r. -24 przychody wzrosną wystarczająco, aby pokryć nasz rachunek za paliwo wyższy o miliard euro i nadal zapewniać skromny wzrost zysku rok do roku.
„Wytyczne te w dużym stopniu zależą od uniknięcia zdarzeń niepożądanych w latach 2023-2024, takich jak wojna na Ukrainie lub dalsze, powtarzające się opóźnienia dostaw Boeinga”.