WWE przeprasza za użycie obrazu Auschwitz w pokazie przedpremierowym
Aby otrzymywać bezpłatne powiadomienia o najświeższych wiadomościach w czasie rzeczywistym, wysyłane bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej, zapisz się do naszych e-maili z najnowszymi wiadomościami
Zarejestruj się, aby otrzymywać nasze bezpłatne e-maile z najnowszymi wiadomościami
World Wrestling Entertainment przeprosiło w piątek za wykorzystanie obrazu z obozu koncentracyjnego Auschwitz do promocji jednego ze swoich meczów podczas pierwszej nocy WrestleManii 39 w zeszły weekend.
Obraz został wykorzystany w pakiecie promocyjnym meczu pomiędzy Reyem Mysterio i Dominikiem Mysterio w pokazie przedpremierowym 1 kwietnia.
„Nie wiedzieliśmy, co zostało przedstawione. Gdy tylko się dowiedzieliśmy, został natychmiast usunięty. Przepraszamy za ten błąd” – napisało WWE w oświadczeniu.
Fabuła między ojcem a synem obejmowała pójście do więzienia Dominika Mysterio po incydencie z ojcem podczas świąt Bożego Narodzenia. Obraz Auschwitz pojawił się, jak powiedział Dominik w reklamie „Myślisz, że to dla mnie gra? Ciężko służyłem. I przeżyłem.
Zdjęcie z obozu koncentracyjnego w Oświęcimiu, gdzie 1,1 miliona ludzi zostało zamordowanych przez nazistów podczas II wojny światowej, zostało zastąpione materiałem filmowym przedstawiającym drut kolczasty i pustą celę więzienną w reklamie przed meczem i w powtórkach.
Niektórzy fani wrestlingu zauważyli użycie zdjęcia z Auschwitz. Zwróciło to większą uwagę po tym, jak Muzeum Auschwitz opublikowało w środę na Twitterze, że użycie obrazu „trudno nazwać błędem edytorskim”.
„Eksploatacja miejsca, które stało się symbolem ogromnej ludzkiej tragedii, jest bezwstydna i obraża pamięć wszystkich ofiar Auschwitz” – napisano w oświadczeniu.
Rey Mysterio, który został wprowadzony do WWE Hall of Fame w zeszłym tygodniu, pokonał swojego syna w pojedynku.
WrestleMania 39 na stadionie SoFi przyciągnęła 161 892 osób i ustanowiła jednodniowe rekordy stadionu w obie noce. Było to również najczęściej transmitowane wydarzenie na Peacock od zeszłorocznego Super Bowl.
Dwudniowy program odbył się również w przeddzień zgody rodziny McMahon na fuzję z firmą prowadzącą Ultimate Fighting Championship.
W poniedziałek rano Endeavour i WWE ogłosili plany stworzenia firmy zajmującej się rozrywką sportową o wartości 21,4 miliarda dolarów.
___
Sport AP: https://apnews.com/hub/sports i https://twitter.com/AP_Sports